Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії розвитку Новоукраїнської міської територіальної громади та Плану заходів на 2025-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Новоукраїнської міської територіальної громади.

  • 75

Фото без опису

  1. Замовник: виконавчий комітет Новоукраїнської міської ради, адреса: 27100, м.Новоукраїнка, вул.Покровська 70.
  2. Вид та основні цілі документа державного планування (далі – ДДП), його зв'язок з іншими документами державного планування

Відповідно до  Закону  України  "Про стратегічну  екологічну  оцінку"  проєкт  Стратегії розвитку Новоукраїнської міської територіальної громади та Плану заходів на 2025-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Новоукраїнської міської територіальної громади (далі – Стратегія розвитку) є документом  державного  планування місцевого рівня   та  підлягає  проведенню стратегічної екологічної оцінки.

Мета Стратегії розвитку полягає у досягненні стратегічних і оперативних цілей, завдань та стратегічного бачення про громаду, а саме що Новоукраїнська міська територіальна громада – це перлина українських степів, колиска древньої скіфської цивілізації, географічний центр держави, житниця центральної України зі славними хліборобськими традиціями та ефективними технологіями зернопереробки, центр раціонального видобутку червоного граніту, край відтворення природних джерел енергії, енергетично незалежна самодостатня громада з конкурентним підприємницьким середовищем, центр зеленого туризму, екологічно чисте зелене місце, культурно-освітній спортивний центр, джерело дитячої мрії та творчості. В період активної відбудови України громада стає одним із регіональних центрів тяжіння для інвесторів та нових мешканців. Сприятлива для місцевих підприємств ринкова кон’юнктура розширює економічну базу громади, сприяє підвищенню її спроможності до успішної реалізації (у співпраці з партнерами). Загальна згода та взаємодопомога всередині спільноти, ефективне управління розвитком громади на політичному рівні дозволяє максимально використати можливості, які створює сприятливе для України навколишнє середовище. Стратегічні цілі Стратегії розвитку : Стратегічна ціль А. Відновлення економічного потенціалу громади. Стратегічна ціль В. Розвиток інфраструктури громади. Стратегічна ціль С. Створення свідомої та активної громади з високою якістю життя.

Ця Стратегія розвитку розроблена відповідно до Цілей сталого розвитку України до 2030 року, затверджених Указом Президента України від 30.09.2019 № 722. При розробці Стратегії розвитку Новоукраїнської міської територіальної громади враховані ключові аспекти Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки. Стратегічні напрямки розвитку Новоукраїнської громади також сформовані відповідно до стратегічних цілей Стратегії розвитку Кіровоградської області на період 2021 – 2027 років.

 

  1. Якою мірою ДДП визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

Закон України "Про стратегічну екологічну оцінку" (стаття 2) регулює відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення, виконання документів державного планування та поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, поводження з відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об'єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об'єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі, крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об'єктів природно-заповідного фонду.

Оцінка впливу на довкілля здійснюється з дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням стану довкілля в місці, де планується провадити плановану діяльність, екологічних ризиків і прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку території, потужності та видів сукупного впливу (прямого та опосередкованого) на довкілля, у тому числі з урахуванням впливу наявних об'єктів планованої діяльності та об'єктів, щодо яких отримано рішення про провадження планованої діяльності або розглядається питання про прийняття таких рішень.

Стратегія розвитку визначає стратегічні, оперативні цілі, завдання та заходи перспективного розвитку Новоукраїнської територіальної громади на 2025-2027 роки.

Стратегія розвитку не містить конкретних рішень про провадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, у тому числі щодо надання документів дозвільного характеру на провадження такої діяльності, конкретних проєктів здійснення господарської діяльності і не визначає місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів.

Методологія розроблення та реалізації Стратегії розвитку передбачає розроблення Плану заходів з її реалізації, який включатиме низку конкретних заходів, реалізація яких дозволить досягнути поставлені цілі. Серед них можуть бути проєкти, що, відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля", підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких проєктів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.

  1. Визначення ймовірних наслідків, які можуть мати значний вплив при реалізації ДДП:

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

У ході здійснення стратегічної екологічної оцінки (далі – СЕО) будуть оцінені ймовірні наслідки реалізації Стратегії розвитку, зокрема необхідно оцінити наслідки для таких складових довкілля:

атмосферне повітря; водні ресурси;

промислові та побутові відходи, викиди та стоки; земельні ресурси;

біорізноманіття та рекреаційні зони; наслідки для здоров'я населення;

б) для територій з природоохоронним статусом:

У процесі здійснення СЕО передбачається розглядання ймовірних наслідків для територій природно-заповідного фонду, що розташовані на території громади.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення:

У рамках проведення СЕО проєкту Стратегії розвитку не передбачається оцінка транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення.

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо ДДП не буде затверджено:

Зважаючи на комплексність рішень проєкту Стратегії розвитку, що обумовлюється необхідністю виконання пріоритетних напрямків, основних завдань і заходів Стратегії розвитку, призначених для різних видів виробничої, соціальної, комунікаційної діяльності, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планованих рішень. При впровадженні заходів Стратегії розвитку, у порівнянні із існуючим станом, очікується позитивний вплив на навколишнє природне середовище, у тому числі на здоров’я населення. Найсприятливішим варіантом буде затвердження запропонованого проєкту Стратегії розвитку.

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час СЕО:

Для проведення СЕО проєкту Стратегії розвитку буде використана наступна інформація: доповіді про стан довкілля; статистична інформація; інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту ДДП; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація.

Під час проведення стратегічної екологічної оцінки будуть застосовані такі аналітичні методи:

  • порівняльний аналіз показників громади із обласними показниками;
  • аналіз тенденцій розвитку;
  • SWOT-аналіз.

Також будуть використані такі методи участі громадськості, як інформування, консультування, опитування, коментування, обговорення.

 

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання ДДП.

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України "Про охорону навколишнього природного середовища" визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог:

а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;

є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

У результаті здійснення СЕО проєкту Стратегії розвитку будуть сформовані заходи і рекомендації щодо запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків на довкілля, у тому числі здоров'я населення, які можуть виникнути під час реалізації документа.

Зазначені заходи і рекомендації будуть грунтуватися на результатах проведених в рамках СЕО дослідженнях, та визначатимуться відповідно до вимог Закону України "Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення" і з урахуванням інших чинних нормативно-правових актів щодо охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів.

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про СЕО.

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку".

Пропонується така структура Звіту із СЕО:

  1. Зміст та основні цілі Стратегії розвитку, її зв'язок з іншими документами державного планування.
  2. Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо Стратегія розвитку не буде затверджена (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень).
  3. Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень).
  4. Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров'я населення, які стосуються Стратегії розвитку, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень).
  5. Зобов'язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов'язані із запобіганням негативному впливу на здоров'я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов'язань під час підготовки документа державного планування.
  6. Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків.
  7. Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання Стратегії розвитку.
  8. Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь- які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки).
  9. Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання Стратегії розвитку для довкілля, у тому числі для здоров'я населення.
  10. Опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності)
  11. Резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої вищезазначеними пунктами, розраховане на широку аудиторію.

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу СЕО проєкту Стратегії розвитку надсилати до відділу регіонального розвитку, економіки і торгівлі виконавчого комітету Новоукраїнської міської ради на адресу: вул.Покровська, 70, м.Новоукраїнка, 27100 або в електронному вигляді на електронну адресу: sekretar@nu-rada.gov.ua.

Строк подання зауважень і пропозицій – 10 (десять) днів з дня її оприлюднення, а саме з 12 лютого до 22 лютого 2025 року.

Відповідальна особа: Стецюренко Вікторія Олегівна (05251) 2-16-36.

 

10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії розвитку:

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії розвитку Новоукраїнської міської територіальної громади та Плану заходів на 2025-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Новоукраїнської міської територіальної громади розміщена на офіційному вебсайті Новоукраїнської міської ради (розділ "Економіка", підрозділ "Оголошення", рубрика "Стратегічно екологічна оцінка" та внесена до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки. Повідомлення про оприлюднення Заяви розміщено на офіційному вебсайті Новоукраїнської міської ради та у трьох публічних місцях по старостатах.