Аналіз регуляторного впливу до проєкту рішення виконавчого комітету Новоукраїнської міської ради "Про встановлення граничної вартості разового проїзду одного пасажира на міських автобусних маршрутах загального користування для ФОП Ревенко І.О."
Цей аналіз регуляторного впливу до проєкту рішення виконавчого комітету Новоукраїнської міської ради "Про встановлення граничної вартості разового проїзду одного пасажира на міських автобусних маршрутах загального користування для ФОП Ревенко І.О." розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 "Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту" (зі змінами).
Назва регуляторного акту: проєкт рішення виконавчого комітету Новоукраїнської міської ради "Про встановлення граничної вартості разового проїзду одного пасажира на міських автобусних маршрутах загального користування для ФОП Ревенко І.О.".
Регуляторний орган: Виконавчий комітет Новоукраїнської міської ради.
Розробники документа: юридичний відділ та відділ регіонального розвитку, економіки та торгівлі виконавчий комітет Новоукраїнської міської ради.
І. Визначення проблеми
На даний час вартість проїзду на автобусних маршрутах загального користування в м. Новоукраїнка врегульована рішенням виконавчого комітету Новоукраїнської міської ради від 29 червня 2022 року № 67 "Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування".
Даним рішенням для суб’єктів господарювання, які виконують перевезення пасажирів на міських маршрутах загального користування, встановлена вартість разового квитка з 01 липня 2022 року у розмірі 18 (вісімнадцять) грн, з 01 вересня 2022 року у розмірі 20 (двадцять) грн.
Економічна ситуація в країні призвела до суттєвого підвищення цін на більшу частину статей калькуляційних витрат виробничої собівартості послуг, зокрема, вартості матеріалів, деталей, запчастин та діагностики транспортних засобів. Як наслідок, знизилась якість надання послуг з перевезення пасажирів, що викликає багато нарікань зі сторони мешканців міста. У зв’язку зі збитковістю перевезень перевізник не може забезпечити належну якість технічного стану автобусів, дотримання графіків руху на маршрутах та забезпечити безпеку руху, що в майбутньому може привести до аварійних ситуацій та дорожньо-транспортних пригод.
Крім того, у зв’язку з запровадженням карантинних заходів, спроможність у виконанні пасажирських перевезень автомобільним транспортом зазнала суттєвих змін через необхідність дотримання заборон, встановлених Урядом, у вигляді здійснення перевезень на міських маршрутах у кількості не більшій, ніж кількість місць для сидіння, що передбачена технічною характеристикою транспортного засобу і визначена в реєстраційних документах на такий транспортний засіб.
Відповідно до заяви ФОП Ревенко І.О. пропонується збільшити тариф на перевезення 1-го пасажира до 25 грн по маршрутах № 1, №2, №3, №4, №6.
Проблема, яку необхідно вирішити шляхом прийняття даного рішення, полягає у збалансуванні інтересів держави, органу місцевого самоврядування, користувачів транспортних послуг та фізичної особи-підприємця, який забезпечував перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах, незалежно від форм власності.
Зазначена проблема стосується Новоукраїнської міської ради, усього населення міста Новоукраїнка, що складає 16 тисяч осіб, та одного суб’єкта господарювання, що здійснює перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування.
Розмір діючих тарифів на перевезення пасажирів автобусами на міських маршрутах загального користування не покриває фактичні видатки перевізників, що зайняті у сфері пасажирських перевезень, та не дає можливості забезпечити регулярність руху автобусів на міських маршрутах, і забезпечувати відповідну якість надання послуг з перевезення пасажирів.
Згідно з пунктом 1.6 наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 р. № 1175 "Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту" перегляд рівня тарифів повинен здійснюватися у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг пасажирського автомобільного транспорту, що не залежать від господарської діяльності автомобільного перевізника, в тому числі в разі зміни вартості палива більш, ніж на 10 %.
За період дії рішень, якими встановлені чинні тарифи на перевезення,зросли наступні складові собівартості проїзду:
- вартість дизельного палива з 50 грн до 55 грн (10%) газу з 28 грн до 38 грн (36%);
- вартість шин з 1650 грн до 2500 грн (52%) та акумуляторів з 2300 грн до 2700 грн ( 17%);
- зросли витрати на діагностику транспортних засобів.
У зв’язку з цим виникла необхідність переглянути діючі тарифи на транспортні послуги, які надаються автомобільним перевізником населенню на міських автобусних маршрутах загального користування, а також зменшити рівень збитковості від надання послуг.
Проєктом рішення виконавчого комітету Новоукраїнської міської ради "Про встановлення граничної вартості разового проїзду одного пасажира на міських автобусних маршрутах загального користування для ФОП Ревенко І.О." пропонується встановити граничну вартість разового квитка на проїзд у автобусах для перевезення пасажирів в межах міста Новоукраїнка, що працюють у звичайному режимі руху - у розмірі 25,00 грн.
Прийняття даного регуляторного акта та наближення рівня тарифу до економічно-обґрунтованого розміру на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міських маршрутах загального користування, надасть можливість перевізнику міста вчасно виплачувати заробітну плату, сплачувати податки до бюджету, поновлювати основні засоби.
Основні групи, на які проблема здійснює вплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
+ |
- |
Держава (територіальна громада) |
+ |
- |
Суб’єкти господарювання |
+ |
- |
У тому числі суб’єкти малого підприємництва |
- |
- |
Проблема, яку необхідно вирішити шляхом прийняття даного рішення, полягає у збалансуванні інтересів органів місцевого самоврядування, користувачів транспортних послуг та суб’єкта господарювання, який здійснює перевезення.
Проблема підвищення рівня тарифів на перевезення пасажирів міським транспортом в м. Новоукраїнка не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів у зв’язку з тим, що державою прийнято низку законів на інших нормативних документів, які регламентують діяльність виконавчих органів місцевого самоврядування в цьому напрямку, зокрема:
- відповідно до підпункту 2 пункту 2 "а" статті 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчі органи міських рад мають повноваження встановлювати тарифи на транспортні послуги;
- відповідно до статті 10 Закону України "Про автомобільний транспорт" реалізація єдиної тарифної політики передбачає затверджену центральним органом виконавчої влади з питань автомобільного транспорту методику розрахунку тарифів за видами перевезень;
- наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11. 2009 р. № 1175 затверджена "Методика розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту", яка визначає механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, та є обов’язковою для застосування під час встановлення тарифів органами місцевого самоврядування на послуги пасажирського автомобільного транспорту.
ІІ. Цілі державного регулювання
Відповідно до положень статті 10 Закону України "Про автомобільний транспорт" тарифна політика на автомобільному транспорті має задовольняти підприємницький інтерес, забезпечувати розвиток автомобільного транспорту, стимулювати впровадження новітніх технологій перевезень, застосування сучасних типів транспортних засобів, а також сприяти вирішенню таких завдань:
- збільшення можливостей суб'єктів господарювання щодо забезпечення потреб споживачів у послугах, залучення інвестицій у розвиток автомобільного транспорту та досягнення сталих економічних умов роботи;
- забезпечення балансу між платоспроможним попитом на послуги та обсягом витрат на їх надання;
- забезпечення стабільності, прозорості та прогнозованості тарифів.
Отже, цілями прийняття регуляторного акта є:
- приведення тарифу на перевезення пасажирів у міському пасажирському автомобільному транспорті до економічно обґрунтованого рівня;
- забезпечення доступності транспортних послуг для усіх верств населення;
- забезпечення якісного та безпечного функціонування міського пасажирського автотранспорту;
- забезпечення беззбиткової роботи ФОП Ревенко І.О.;
- покращення рівня обслуговування пасажирів та фінансового стану ФОП Ревенко І.О.
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
- Визначення альтернативних способів:
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 Встановлення граничної вартості проїзду одного пасажира на рівні 25,00 грн на автобусних маршрутах, які працюють у звичайному режимі руху |
Пропонується встановити граничну вартість проїзду одного пасажира на рівні 25,00 грн для автобусів, які працюють у звичайному режимі руху, що дозволить своєчасно здійснювати першочергові та необхідні платежі, а саме: виплату заробітної плати працівникам суб’єкта господарювання, сплату у повному обсязі податків і зборів. Такий захід також підвищить якість надання послуг з перевезення пасажирів та безпеку пасажироперевезень. Суб’єкт господарювання матиме можливість придбавати необхідні запасні частини, витратні матеріали і своєчасно здійснювати поточні та капітальні ремонти транспортних засобів. Крім того, збільшення доходів суб’єкта господарювання дозволить виконувати умови договорів на регулярні перевезення, в частині наявності необхідної кількості транспортних засобів на маршрутах, та дотримання затверджених графіків або інтервалів руху. Встановлення граничних рівнів вартості проїзду одного пасажира для кожного маршруту дозволить перевізникам конкурувати між собою за ціновим критерієм, що, як наслідок, стимулюватиме зменшення вартості проїзду. |
Альтернатива 2 |
Попереднім рішенням встановлено тариф на рівні 20,00 грн. В цьому випадку встановлений тариф не забезпечує покриття витрат, що призведе до утворення заборгованості із виплати заробітної плати, неможливості сплачувати обов’язкові податки та збори, погіршення технічного стану рухомого складу, зниження якості та безпеки послуг, що, в свою чергу, ставить під загрозу стале задоволення потреб населення міста в перевезеннях міським автомобільним транспортом. |
Альтернатива 3 |
Прийнятий міський бюджет на 2024 рік розрахований з |
- Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей:
Оцінка впливу на сферу інтересів Новоукраїнської міської територіальної громади
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Забезпечення повноти надходжень до бюджету обов’язкових платежів і зборів та можливе їх збільшення. Забезпечення належної якості перевезень. Зменшення скарг на неякісну роботу перевізників. Забезпечення обслуговування населення на 5 маршрутах 6 транспортними засобами. |
Відсутні |
Альтернатива 2 |
Відсутні |
Необхідність здійснення додаткового фінансування підприємства з місцевого бюджету на покриття витрат між економічно-обґрунтованим та встановленим тарифом на перевезення пасажирів. Відсутність додаткових асигнувань може призвести до скорочення обсягів надання послуг з перевезення пасажирів |
Альтернатива 3 |
Відсутні |
Необхідність здійснення додаткового фінансування суб’єкта господарювання з міського бюджету |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
безпеки перевезень. |
Збільшення витрат на проїзд на 5,00 грн за поїздку в автотранспорті |
Альтернатива 2 |
- збереження діючих тарифів, тобто витрати на проїзд залишаються незмінними |
Погіршення якості, безпеки перевезень, зменшення кількості транспортних засобів на маршрутах, що негативно позначиться на забезпеченні потреб населення у перевезеннях. Зниження рівня заробітної плати у працівників суб’єкта господарювання та скорочення робочих місць. |
Альтернатива 3 |
- збереження діючих тарифів, тобто витрати на проїзд залишаються незмінними |
В умовах складної ситуації з наповненням дохідної частини бюджету та фінансової неспроможності відшкодовувати різницю в тарифах на перевезення, виникає загроза погіршення умов транспортного обслуговування через часткову або повну зупинку суб’єкта господарювання внаслідок неможливості придбання енергоносіїв, паливно-мастильних матеріалів, запасних частин та ін. |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць |
- |
- |
- |
1 |
1 |
Питома вага групи у загальній кількості, % |
- |
- |
- |
100% |
100% |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Часткове забезпечення покриття витрат, які мають місце при наданні послуг з перевезення. Покращення фінансового стану суб’єкта господарювання. Створення необхідних чинників для забезпечення сталого та безпечного технологічного процесу надання послуг з перевезень пасажирів міським автомобільним транспортом. |
Відсутні |
Альтернатива 2 |
Відсутні |
Погіршення фінансового стану підприємства. Зниження кількості транспортних засобів на маршрутах від необхідної. Погіршення технічного стану рухомого складу. Втрата кваліфікованих працівників внаслідок неможливості забезпечення їх гідним рівнем заробітної плати. |
Альтернатива 3 |
Наявний стан наповнення дохідної частини бюджету не дозволить здійснити додаткове фінансування на покриття різниці в тарифах |
Отримання збитків та скорочення обсягу послуг від основного виду діяльності, що призведе до скорочення ведення господарської діяльності або взагалі закриття |
- Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 |
4 |
Враховано інтереси органу місцевого самоврядування, населення та суб’єкта господарювання, а саме: забезпечується належна якість та безпека пасажирських перевезень, кількість автобусів на 5 маршрутах буде залишена на рівні 6 од., населення отримає незначне збільшення вартості проїзду (5,00 грн), перевізник отримає додатковий дохід, що забезпечить ведення господарської діяльності на рівні, що необхідний для виплати заробітної плати, сплати податків, забезпечення належного утримання транспортних засобів. |
Альтернатива 2 |
2 |
Враховано інтереси населення, але не враховано інтереси перевізника. Залишення ціни на рівні 20,00 грн призведе до скорочення робочих місць, зниження рівня заробітної плати, зменшення рівня сплати податків. |
Альтернатива 3 |
2 |
Враховано інтереси населення, але не враховано інтереси перевізника та органу місцевого самоврядування. Залишення ціни на рівні 20,00 грн поставить під загрозу досягнутий рівень задоволення потреб населення міста в перевезеннях міським автомобільним транспортом. |
Рейтинг результат-тивності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1 |
4 |
3 |
Враховано інтереси всіх сторін регуляторного процесу, при цьому відбувається незначне підвищення вартості проїзду, а перевізник отримає додатковий дохід на покриття витрат. |
Альтернатива 2 |
2 |
1 |
Дотримуються інтереси населення, при цьому перевізник несе збитки, що може призвести до суттєвого скорочення обсягу надання послуг |
Альтернатива 3 |
3 |
1 |
Дотримуються інтереси населення, при цьому перевізник несе збитки, що може призвести до припинення ведення підприємницької діяльності |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акту |
Прийняття рішення виконавчого комітету міської ради "Про встановлення граничної вартості разового проїзду одного пасажира на міських автобусних маршрутах загального користування для ФОП Ревенко І.О." |
Запропонований регуляторний акт при розв’язанні визначеної проблеми є найбільш ефективним способом. |
Непередбачуваними загрозами досягнення мети даного регуляторного акту є можливі зміни чинного законодавства стосовно організації міських пасажирських перевезень, цінові коливання на ринку паливно-мастильних матеріалів, запчастин тощо. На дію даного регуляторного акта негативно можуть вплинути економічна криза, та як наслідок, значні темпи інфляції, що погіршить фінансову стабільність суб’єктів господарювання, які надають відповідні послуги, призведе до ще більшого здорожчання пального та запчастин, шин до автомобілів. Відповідно даний тариф знову стане економічно необґрунтованим. |
Залишення дії попереднього рішення |
Не обрана, через наявність причин збиткової діяльності перевізників |
Х |
Передбачення в місцевому перевізника внаслідок встановлення рівня тарифу, який не покриває його витрат
|
Не обрана через відсутність в економічно обґрунтованих витрат на перевезення міським пасажирським автотранспортом |
Х |
- Механізми та заходи, що пропонуються для розв’язання проблем
Механізм дії запропонованого регуляторного акту спрямований на приведення тарифів на перевезення пасажирів у міському пасажирському автотранспорті в місті Новоукраїнка до рівня, який дозволить здійснювати першочергові та необхідні витрати, а саме: виплату заробітної плати працівникам суб’єкту господарювання, який здійснює перевезення, сплату у повному обсязі податків і зборів.
Також підвищить якість надання послуг з перевезення пасажирів та безпеку пасажироперевезень. Суб’єкт господарювання матиме можливість придбавати необхідні запасні частини, витратні матеріали і своєчасно здійснювати поточні та капітальні ремонти транспортних засобів. Крім того, збільшення доходів перевізника дозволить виконувати умови договорів на регулярні перевезення в частині наявності необхідної кількості транспортних засобів на маршрутах і затверджених графіків або інтервалів руху.
Для розв’язання проблеми пропонується прийняття даного рішення виконавчим комітетом Новоукраїнської міської ради "Про встановлення граничної вартості разового проїзду одного пасажира на міських автобусних маршрутах загального користування для ФОП Ревенко І.О.", публікацію цього рішення у ЗМІ, а також доведення до населення інформації про підвищення тарифів шляхом інформування пасажирів перевізником у автобусах.
Запропоновані тарифи обґрунтовано розрахунком перевізника, який має належне економічне обґрунтування.
- Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого
самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Дія акту поширюється в тому числі на суб’єкта мікропідприємництва. У зв’язку з цим здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва - Тест малого підприємництва (додаток 1 до АРВ).
Витрати органу місцевого самоврядування міста Новоукраїнка на адміністрування регулювання не передбачені даним проєктом рішення.
- Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту
Термін дії чинності запропонованого регуляторного акту необмежений. Його дія постійна з можливістю внесення змін до прийняття нового акту. Прийняття нового регуляторного акту відбуватиметься у разі збільшення або зменшення собівартості послуг з перевезення пасажирів в автобусах.
Зміни та доповнення будуть вноситись за підсумками аналізу відстеження його результативності, внесення змін до чинного законодавства України тощо.
- Визначення показників результативності регуляторного акту
|
2023 |
2024 |
Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, тис. грн |
62,2 |
77,1 |
Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акту |
1 |
1 |
Рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту |
Усі перевізники будуть поінформовані шляхом надання рішення виконавчого комітету |
|
Кількість скарг на перевізників, од. |
2 |
2 |
Кількість перевезених пасажирів, тис.осіб |
167 |
167 |
Кількість автобусів на маршрутах, од. |
7 |
6 |
- Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Відповідно до цього регуляторного акту буде здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження результативності в межах строків, передбачених Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Базове відстеження результативності регуляторного акту здійснюється до дня набрання чинності цього регуляторного акту.
Повторне відстеження результативності здійснюється через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.
Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватися один раз на кожні три роки після проведення повторного відстеження результативності регуляторного акту.
Відстеження результатів регуляторного акту будуть проводитись на основі статистичних даних, що будуть надаватися Головним управлінням статистики та організатором пасажирських перевезень, враховуючи інформацію, що надасть перевізник, який займається перевезеннями.
Додаток 1
Розрахунок витрат для суб’єктів малого підприємництва (М-тест)
на запровадження проєкту рішення виконавчого комітету Новоукраїнської міської ради "Про встановлення граничної вартості разового проїзду одного пасажира на міських автобусних маршрутах загального користування для ФОП Ревенко І.О."
- Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 01 березня 2025 року по 31 березня 2025 року.
№ з/п |
Вид консультації |
Кількість учасників консультацій, осіб |
Основні результати консультацій (опис) |
1. |
Робочі зустрічі |
7 осіб: 6 посадовців, 1 підприємець- перевізник |
Отримано інформацію про порядок підготовки та прийняття рішення, економічну діяльність перевізників, що займаються перевезеннями пасажирів, можливість перевезень за запропонованим тарифом. |
2. |
Робоча нарада |
8 осіб: 7 посадовців, 1 підприємець- перевізник |
Обговорено витрати суб'єктів малого підприємництва на запропоноване регулювання. |
- Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 1 одиниця.
Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив, становить 100 %.
- Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
№ з/п |
Найменування оцінки |
Перший рік |
Періо-дичні |
Витрати за 5 років |
|||||
Оцінка "прямих" витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
|||||||||
1 |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) |
- |
- |
- |
|||||
2 |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування |
- |
- |
- |
|||||
3 |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) |
- |
- |
- |
|||||
4 |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) |
- |
- |
- |
|||||
5 |
Інші процедури (уточнити): Друк оголошення про підвищення тарифу (1 оголошення на 1 автобус) |
1,0 грн х 7 = 7,00 грн |
- |
7,00 грн |
|||||
6 |
Разом, гривень Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) |
7,00 |
- |
7,00 грн |
|||||
7 |
Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
1 |
- |
1 |
|||||
8 |
Сумарно, гривень Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7) |
7,00 х 1 = 7,00 грн |
- |
7,00 грн |
|||||
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
|||||||||
9 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм |
20 хв. х 48 = 16,00 грн |
- |
16,00 грн |
|||||
10 |
Процедури організації виконання вимог регулювання (час на друк оголошення та розміщення в салоні автобуса) Формула: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур |
5 хв. х 6 од. х 48,00 = 24,00грн |
- |
24,00 грн |
|||||
11 |
Процедури офіційного звітування |
- |
- |
- |
|||||
12 |
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок |
- |
- |
- |
|||||
13 |
Інші процедури (уточнити) |
- |
- |
- |
|||||
14 |
Разом, гривень Формула: (сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13) |
40,00 |
- |
40,0 |
|||||
15 |
Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
1 |
|
1 |
|||||
16 |
Сумарно, гривень Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15) |
40,00 |
|
40,0 |
|||||
Розрахунки здійснено з урахуванням основних мінімальних соціальних стандартів у 2025 році, встановлених Законом України "Про Державний бюджет України на 2025 рік" від 19.11.2024 р. № 4059-IХ: мінімальна зарплата у погодинному розмірі – 48,00 грн.
- Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання:
№ з/п |
Показник |
Перший рік регу-лювання (стартовий) |
Витрати за п’ять років |
1 |
Оцінка "прямих" витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
7,00 грн |
7,00 грн |
2 |
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
40,0 грн |
40,0 грн |
3 |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання |
47,00 грн |
47,00 грн |
4 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва |
- |
- |
5 |
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання |
47,00 грн |
47,00 грн |
- Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання.
Враховуючи, що проєкт регуляторного акту спрямовано на збільшення прибутку суб’єкта малого підприємництва від здійснення підприємницької діяльності у сфері пасажирських перевезень, зазначена сума одноразових витрат є прийнятною для суб’єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних) процедур не потрібно.