Положення про центр надання адміністративних послуг Новоукраїнської міської ради
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням Новоукраїнської
міської ради восьмого скликання
від 29 листопада 2021 року № 550
ПОЛОЖЕННЯ
про центр надання адміністративних послуг
Новоукраїнської міської ради
1. Центр надання адміністративних послуг Новоукраїнської міської ради
(далі – центр) – це постійно діючий робочий орган, створений з метою
забезпечення надання адміністративних послуг для обслуговування жителів
Новоукраїнської міської територіальної громади.
2. Положення про Центр надання адміністративних послуг
Новоукраїнської міської ради встановлює основні засади організації діяльності,
визначає повноваження діяльності центру. Норми Положення є обов’язковими
до виконання членами робочого органу, працівниками відділу (центру) надання
адміністративних послуг виконавчого комітету Новоукраїнської міської ради та
суб’єктами надання адміністративних послуг.
3. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України,
актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями
центральних та місцевих органів виконавчої влади, Новоукраїнської міської
ради, виконавчого комітету міської ради, розпорядженнями Новоукраїнського
міського голови, положенням про центр.
4. Центр, утворений як постійно діючий робочий орган, забезпечує
надання адміністративних послуг із залученням до його роботи посадових осіб
окремих виконавчих органів (структурних підрозділів) Новоукраїнської міської
ради. Перелік таких посадових осіб визначається Новоукраїнським міським
головою.
У роботі ЦНАП беруть участь відділи, сектори виконавчого комітету
Новоукраїнської міської ради, посадові особи яких надають адміністративні
послуги згідно з затвердженим переліком;
самостійні структурні підрозділи Новоукраїнської міської ради, посадові
особи яких надають адміністративні послуги згідно з затвердженим переліком;
адміністратори ЦНАП;
старости;
територіальні органи виконавчої влади на підставі укладених угод про
співпрацю.
5. Центр надання адміністративних послуг не є юридичною особою.
6. З метою здійснення матеріально-технічного та організаційного
забезпечення діяльності Центру Новоукраїнською міською радою утворюється
Відділ (центр) надання адміністративних послуг виконавчого комітету
Новоукраїнської міської ради, що здійснює функції з керівництва та
відповідальності за організацію діяльності центру як постійно діючого
робочого органу.
7. Порядок організації роботи Центру як постійно діючого робочого
органу, порядок дій адміністраторів ЦНАП та їх взаємодії із суб’єктами
надання адміністративних послуг визначається Регламентом відділу (центру)
надання адміністративних послуг виконавчого комітету Новоукраїнської
міської ради (далі – Регламент).
8. Основними завданнями центру є:
1) організація надання адміністративних послуг у найкоротший строк та
за мінімальної кількості відвідувань суб’єктів звернень;
2) спрощення процедури отримання адміністративних послуг;
3) забезпечення інформування суб’єктів звернень про вимоги та порядок
надання адміністративних послуг у центрі;
4) проведення моніторингу якості надання адміністративних послуг
відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України “Про адміністративні
послуги”, визначення та вжиття заходів до підвищення рівня якості їх надання,
оприлюднення інформації про результати моніторингу та вжиті заходи;
5) забезпечення процесу автоматизації прийому документів та надання
адміністративних послуг шляхом використання інформаційних систем та
систем електронного документообігу.
9. Центром забезпечується надання адміністративних послуг
адміністратором шляхом його взаємодії із суб’єктами надання
адміністративних послуг.
10. На підставі узгоджених рішень Новоукраїнської міської ради, що
прийняла рішення про утворення центру, та суб’єкта надання адміністративних
послуг окремі адміністративні послуги можуть надаватися через центр
посадовими особами такого суб’єкта. Зазначені послуги надаються виключно у
разі, коли вони не можуть бути надані у центрі адміністратором або їх надання
адміністратором є значно гіршим для інтересів суб’єктів звернення та/або
публічних інтересів. В узгоджених рішеннях зазначаються обґрунтування їх
прийняття.
11. Посадові особи суб’єктів надання адміністративних послуг
зобов’язані дотримуватися вимог щодо часу прийому та інших вимог до
організації роботи у центрі.
12. Перелік адміністративних послуг, які надаються через центр
затверджується Новоукраїнською міською радою.
Перелік адміністративних послуг, які надаються через центр, включає:
адміністративні послуги, суб’єктом надання яких є відповідна рада (її
виконавчі органи або посадові особи);
адміністративні послуги органів виконавчої влади та адміністративні
послуги, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку
виконання делегованих повноважень, які є обов’язковими для надання через
центри, за переліком, визначеним відповідно до частини сьомої статті 12
Закону України “Про адміністративні послуги”.
13. У центрі за рішенням органу, що його утворив, також може
здійснюватися прийняття звітів, декларацій та скарг, надання консультацій,
прийняття та видача документів, не пов’язаних з наданням адміністративних
послуг, а також надання суб’єктам звернення можливості самостійно
звернутися за отриманням адміністративних послуг, які надаються в
електронній формі, за допомогою безоплатного використання ними місць для
самообслуговування.
14. У приміщенні, де розміщується центр, можуть надаватися супутні
послуги (виготовлення копій документів, ламінування, фотографування,
продаж канцелярських товарів, надання банківських послуг тощо).
Добір суб’єктів господарювання для надання супутніх послуг
здійснюється виконавчим комітетом Новоукраїнської міської ради, на
конкурсній основі за критеріями забезпечення мінімізації матеріальних витрат
та витрат часу суб’єкта звернення, а також з урахуванням вимог законодавства
у сфері оренди державного та комунального майна.
Забороняється відносити до супутніх послуг надання консультацій та
інформації, пов’язаних з наданням адміністративних послуг, продаж бланків
заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання
адміністративних послуг, а також надання допомоги в їх заповненні,
формуванні пакета документів.
15. Центр повинен бути облаштований у місцях прийому суб’єктів
звернень інформаційними стендами, інформаційними терміналами та/або
іншими засобами доведення інформації до суб’єктів звернення із зразками
відповідних документів та інформацією в обсязі, достатньому для отримання
адміністративної послуги без сторонньої допомоги.
16. Адміністратор призначається на посаду та звільняється з посади
відповідно до законодавства про службу в органах місцевого самоврядування.
Кількість адміністраторів, які працюють у центрі, визначається
Новоукраїнською міською радою.
За рішенням Новоукраїнської міської ради, що утворила центр, окремі
функції адміністратора, пов’язані з отриманням заяви та вхідного пакета
документів, видачею результатів надання адміністративних послуг або
наданням адміністративних послуг, можуть здійснюватися старостою.
17. Суб’єкт звернення для отримання адміністративної послуги в центрі
звертається до адміністратора - посадової особи виконавчого комітету
Новоукраїнської міської ради, у разі утворення центру як постійно діючого
робочого органу також до окремих посадових осіб виконавчих органів
(структурних підрозділів) органу, що утворив центр, на яких відповідно до
розпорядження Новоукраїнського міського голови покладаються всі або окремі
завдання адміністратора.
З метою належної організації надання адміністративних послуг через
центр адміністратори, староста та інші особи, на яких покладається виконання
завдань адміністратора, беруть участь в навчанні, яке може проводитися за
участю суб’єкта надання адміністративних послуг у випадках, визначених
законодавством.
18. Адміністратор має особисту печатку (штамп) із зазначенням
порядкового номера печатки (штампа) та найменування центру.
19. Основними завданнями адміністратора є:
1) надання суб’єктам звернень вичерпної інформації і консультацій щодо
вимог та порядку надання адміністративних послуг;
2) прийняття від суб’єктів звернень документів, необхідних для надання
адміністративних послуг, здійснення їх реєстрації та подання документів (їх
копій) відповідним суб’єктам надання адміністративних послуг не пізніше
наступного робочого дня після їх отримання з дотриманням вимог Закону
України "Про захист персональних даних";
3) складення у випадках, передбачених законодавством, а також на
вимогу суб’єкта звернення заяв в електронній формі, їх друк і надання суб’єкту
звернення для перевірки та підписання;
4) видача або забезпечення надсилання через засоби поштового зв’язку
суб’єктам звернень результатів надання адміністративних послуг (у тому числі
рішення про відмову в задоволенні заяви суб’єкта звернення), повідомлення
про можливість отримання адміністративних послуг, оформлених суб’єктами
надання адміністративних послуг;
5) організаційне забезпечення надання адміністративних послуг
суб’єктами їх надання;
6) здійснення контролю за додержанням суб’єктами надання
адміністративних послуг строку розгляду справ та прийняття рішень;
7) надання адміністративних послуг за рішенням органу, який прийняв
рішення про утворення центру;
8) надання адміністративних послуг в електронній формі з використанням
Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;
9) складення протоколів про адміністративні правопорушення у випадках,
передбачених законом;
10) розгляд справ про адміністративні правопорушення та накладення
стягнень;
11) консультування суб’єктів звернення щодо отримання ними
адміністративних послуг, що надаються в електронній формі, за допомогою
безоплатного використання місць для самообслуговування.
19. Адміністратор має право:
1) безоплатно одержувати від суб’єкта надання адміністративних послуг,
державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів
місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать
до сфери їх управління, документи та інформацію, пов’язані з наданням таких
послуг, в установленому законом порядку;
2) погоджувати документи (рішення) в інших органах державної влади та
органах місцевого самоврядування, отримувати їх висновки з метою надання
адміністративної послуги без залучення суб’єкта звернення;
3) інформувати керівника центру та суб’єктів надання адміністративних
послуг про порушення строку розгляду заяв про надання адміністративної
послуги, вимагати вжиття заходів до усунення виявлених порушень;
4) посвідчувати власним підписом та печаткою (штампом) копії
(фотокопії) документів і виписок з них, витягів з реєстрів та баз даних, які
необхідні для надання адміністративної послуги;
5) порушувати клопотання перед керівником центру щодо вжиття заходів
з метою забезпечення ефективної роботи центру.
20. Центр (постійно діючий робочий орган) очолює начальник відділу
(центру) надання адміністративних послуг виконавчого комітету
Новоукраїнської міської ради.
Керівник центру призначається на посаду та звільняється з посади
відповідно до законодавства про службу в органах місцевого самоврядування.
21. Керівник центру відповідно до завдань, покладених на центр:
1) здійснює керівництво роботою центру, несе персональну
відповідальність за організацію діяльності центру;
2) організовує діяльність центру, у тому числі щодо взаємодії із
суб’єктами надання адміністративних послуг, вживає заходів до підвищення
ефективності роботи центру;
3) координує діяльність адміністраторів, контролює якість та своєчасність
виконання ними обов’язків;
4) організовує інформаційне забезпечення роботи центру, роботу із
засобами масової інформації, визначає зміст та час проведення інформаційних
заходів;
5) сприяє створенню належних умов праці у центрі, вносить пропозиції
органу, що утворив центр, щодо матеріально-технічного забезпечення центру;
6) забезпечує визначення потреб у навчанні та навчання, у тому числі з
використанням Національної веб-платформи центрів надання адміністративних
послуг (Платформи Центрів Дія), адміністраторів, старост та інших осіб, на
яких покладається виконання завдань адміністратора, зокрема до початку
виконання (у тому числі тимчасово) посадових обов’язків адміністратора або
після перерви у роботі понад три місяці, у разі зміни порядку надання послуг,
запровадження надання нових послуг;
7) розглядає скарги на діяльність чи бездіяльність адміністраторів;
7) здійснює функції адміністратора;
8) виконує інші повноваження згідно з актами законодавства та
положенням про центр.
22. Центр під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з
центральними та місцевими органами виконавчої влади, іншими державними
органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого
самоврядування, підприємствами, установами або організаціями.
23. З метою забезпечення створення зручних та доступних умов для
отримання послуг суб’єктами звернень у межах відповідної території
територіальної громади за рішенням Новоукраїнської міської ради можуть
утворюватися віддалені (у тому числі пересувні) робочі місця адміністраторів
центру (старост), в яких забезпечується надання адміністративних послуг
відповідно до переліку, що затверджується Новоукраїнською міською радою.
24. Організаційне забезпечення діяльності віддалених (у тому числі
пересувних) робочих місць адміністраторів здійснюється відділом (центром)
надання адміністративних послуг виконавчого комітету Новоукраїнської
міської ради.
25. Час прийому суб’єктів звернень є загальним (єдиним) для всіх
адміністративних послуг, що надаються через центр.
Час прийому суб’єктів звернень визначається виконавчим комітетом
Новоукраїнської міської ради.
Прийом суб’єктів звернень у центрі здійснюється без перерви на обід.
26. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення діяльності центру
здійснюється за рахунок державного та місцевих бюджетів.
27. Центр звільняється від плати за підключення (у тому числі
обслуговування та використання) до реєстрів, інших інформаційних баз, що
використовуються для надання адміністративних послуг, а також від плати за
обов’язкове навчання роботі з такими реєстрами.
28. ЦНАП зобов’язується дотримуватися принципів гендерної рівності і
недискримінації у своїй діяльності під час надання адміністративних послуг.
29. Рішення про ліквідацію чи реорганізацію Центру надання
адміністративних послуг приймається Новоукраїнською міською радою.
________________________________________